.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاتمي: ترجيح مي دهم ميرحسين بيايد

خاتمي در جمع خانواده هاي معظم شهدا، افزود: اين که گفتم يا من مي آيم يا آقاي موسوي، به خاطر اين بود که احساس مشترک را در ايشان هم ديدم. اگر مهندس موسوي بخواهد بيايد، کشور را با توجه به جهت گيري ها و ارزش هاي اصيل و البته تحولات روز اداره خواهد کرد.

خاتمي افزود: اگر بخواهيم 5 نفر ساده زيست، عدالت باور و آزادي خواه که ريا و تزوير نکنند را در کشور معين کنيم، حتما يکي از آنها مهندس موسوي است؛ همين طور وي عدالت و آزادي را با معيارهايي که بنده عرض کردم، قبول دارد.

وي خاطر نشان کرد: البته اگر مسئوليتي باشد، بنده با توجه به حرفي که زده ام آن را خواهم پذيرفت، اميدوارم آنچه خير و صلاح ملت است و متناسب با شان شهيدان عزيز ماست آن را مقدر فرمايد و همه به راهي برويم که مورد رضايت اوست.

خاتمي در بخش ديگري از سخنانش گفت: شهيدان شما بيشترين هزينه را براي انقلاب و آرمان هايشان پرداختند، جان شهيدان خيلي ارزشمند بود ولي فکر مي کنم هزينه اي که خانواده هاي شهيد پرداختند کمتر از آن چيزي نيست که شهيدان پرداختند.

رييس بنياد باران گفت:‌ اگر پشت نام شهيدان موضع بگيريم ولي در جامعه دروغ، ريا و تزوير رواج پيدا کند آيا جفا به خون شهيدان نکرده ايم؟ آيا اگر اسلام و ارزش هاي اسلامي و مناسک را بهانه اي قرار دهيم، ولي شاهد رواج تحجر و خرافات و ظاهر گرايي که امام همواره با آنها مبارزه مي کرد به جاي حقايق دين که اخلاق و معنويت و سربلندي امت اسلامي است باشيم، به ارزش ها جفا نکرده ايم؟

وي در ادامه سخنانش با بيان اين که در متن جامعه ما انقلاب اسلامي رخ داد تا وضع اجتماعي ما عوض شود، اظهار داشت: اين انقلاب، پيشنهاد جمهوري اسلامي را داد و جمهوري اسلامي يعني مردم آزاد باشند، راي مردم تعيين کننده باشد، حکومت برآمده از راي و خواست مردم و مسئول در مقابل آنها باشد.

رييس بنياد باران گفت: در جمهوري اسلامي مردم بايد بتوانند حکومت را نقد کنند، اظهار نظر داشته باشند و به آن اعتراض کنند حکومت هم بايد پاسخگوي مردم باشد و نيز نهادهايي باشند که قدرت را کنترل کنند.

وي افزود: البته ما مسلمانيم و اعتقاد داريم و دلمان مي خواهد معيارهاي اسلامي در جامعه و کشور حاکم شود ولي مهم اين است که احکام و ضوابط اسلامي چگونه و در چه مسيري بايد تحقق يابند.

خاتمي گفت: رسالت اسلامي ما اين است که در دنيايي که هستيم الگو بسازيم؛ بايد نظامي داشته باشيم که مزاياي نظام هاي امروز را داشته ولي معايب آنها را نداشته باشد، حتي خيلي چيزها داشته باشد که آنها ندارند.

وي اظهار داشت: در درجه اول کشور بايد پيشرفته شود، ثروتمند باشد، نيازمند به ديگران نباشد، علم و تکنولوژي و پيشرفت در حد اعلا داشته باشد.

خاتمي با بيان اين که بناي ما صدور انقلاب به صورت فيزيکي نبوده است، گفت: اگر بتوانيم الگويي مناسب بسازيم، اين خود بهترين روش براي صدور انقلاب است.

وي افزود: بايد الگويي ساخت که پيشرفته، برخوردار و داراي عدالت باشد، البته بخشي از عدالت توزيع ثروت و امکانات است که تقويت بخش خصوصي، سرمايه گذاري خارجي و حضور در بازارهاي جهاني و عدم اتکا به نفت لوازم آن است.

خاتمي افزود: براي اصلاح در جامعه، اخلاق از همه ظواهر اولي است؛ اگر در جامعه انسان احساس امنيت کرد حکومت هم امن خواهد شد؛ پايه امنيت رضايت مردم است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.255 seconds.